czwartek, 25 września 2014

Ozimek-miasto nieprzyjazne...

Ajj normalnie mówię wam masakra.  Żeby w XXI wieku miasta były tak nieprzyjazne matkom z wózkami i ludziom na wózkach inwalidzkich- to się w pale nie mieści. Co by nie rzucać pustych słów postanawiam udokumentować tą płaczliwą sytuację. Po cichu mam nadzieję,że ktoś to zobaczy i w końcu coś z tym zrobi.....
 Zaczynimy od postaw jak bank, poczta, apteka. Banki- nie najgorzej. Większość ma podjazdy albo windy. Jeden to nawet buduje sobie własny budynek, bo w obecnym nie ma możliwości zrobienia podjazdu. Chwalimy, chwalimy.
  Poczta- tragedia. Pięć wielgaśnych schodów do pokonania. Nie ma najmniejszej możliwości wjazdu z wózkiem. Jakby się komuś przez przypadek udało, to to nie koniec. Za drzwiami czeka nas kolejne kilka schodów do konkretnych drzwi urzędu pocztowego. Zapytacie- a te barierki? Te akurat są tylko do podtrzymywania się.. I tyle.Masakra. Ja -sama- nie mam najmniejszych szans załatwić czegokolwiek. Brak także obecnie rozpowszechnianego dzwonka dla inwalidów proszących o pomoc. Nic- zero. I to ma być urząd państwowy?? Porażka.
Apteka. U nas są trzy, w tym tylko jedna ma podjazd, na którym z łatwością wjedzie wózek czy inwalidzki czy taki z dzieckiem. Reszta ma znowu kupę schodów, których nie da się pokonać. A ja wózka z dziećmi nie zostawię nawet na sekundę. Kto wie co za ludzie chodzą po ulicach.

Codzienne zakupy to też wyzwanie.W Polo głupie barierki obracane,w Netto to samo!! Ja nie wiem kto to wymyślił. Biedronka- to jest to. Ma szerokie wjazdy i 2 szersze kasy, więc każdy się zmieści. Do lewiatana też wjechałam- minimalnie- ale dałam radę.

No ale najwięcej do pokonania jest barier typu chodniki,krawężniki i wszędobylne dziury. Jestem realistką i wiem,że nie będzie idealnie....no ale ludzie. Gdy robimy nowy chodnik, to tak ciężko jest zniżyć próg na podjazd do drugiego chodnika?

Jednakże wszystko to chowa się, jak jest mowa o tym jegomościu. Krawężnik przy pasach. Nie skłamię jak powiem,że jest to najwyższy krawężnik w Ozimku.Ma ponad 20 cm!!Wysokością to on dorównuje kołom mojego wózka, a kół małych to ja nie mam. Masakra. Zjechać z niego jest nie lada wyczynem, gdyż dzieci lecą tak do przodu,że strach czy nie wypadną (mimo pasów). Gdy chcemy wjechać, to mąż zawsze unosi przód wózka a ja podnoszę z tyłu.Inaczej haczy się całym dołem.


Czyli reasumując: Z głodu nie umrę bo kasę wypłacę,lecz rachunków już nie zapłacę. 


17 komentarzy:

  1. Podpisuje się rękami i nogami!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.Ja mieszkam w Ozimku i powiem masakra,ciężko coś załatwić z dziećmi.Ja tez jestem matka bliźniąt 10miesiecy😊

    OdpowiedzUsuń
  3. no ten krawężnik to jest masakra - codziennie z nim walczę :( jak muszę na pocztę to młodego pod pache i do góry, a tam urwanie d*** a zabawa dla niego ekstra :P tak dla ścisłości to apteki są cztery bo jedna w szpitalu i jest podjazd bo w takiej instytucji to już chyba MUSI BYĆ. Pozdrawiam i radzę się przyzwyczaić bo jak narazie to w Ozimku nikt pod tym kątem nie patrzy - na nas MATKI :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie apteka w szpitalu.No to w chorobie jestem uratowana ;)

      Usuń
  4. Matki to na ogół silne baby:), więc sobie jakoś radzimy, ale co ma powiedzieć osoba niepełnosprawna? Masakra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poczta ma dzwonek dla niepełnosprawnych, po lewej stronie. Gdyby fotka była pozioma, a nie pionowa to byłoby go widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę??Pewno jest on tak widoczny,że mieszkając w Ozimku od urodzenia nigdy go zauważyłam... Nie omieszkam sprawdzić.

      Usuń
    2. I do apteki w szpitalu tez nie problem wejść z wózkiem, a apteka na Opolskiej i na Częstochowskiej - obie mają dzwonki.

      Usuń
  6. Proszę udostępniać na Profilach Gminy Ozimek .... jeszcze Pan Burmistrz ma Konto na facebook-u więc jemu też można podesłać link. Ozimek to dziura zabita dechami tu nic nigdy normalnie nie funkcjonowało i nie będzie. Siedzą i pierdzą w stołki a g..no z tym robią. Nawet Pieniędzy nie mają aby dziury na drogach połatać a my za grosze pracujemy i musimy auta z tego naprawiać .... żałosne !!!! więcej takich uwag może W KOŃCU zareagują ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na profilu gminy nie da się udostępnić tylko wysłać wiadomość. To też zrobiłam.Pan burmistrz też takową dostał. Pewno będzie,że nie mają funduszy...

      Usuń
  7. dlatego przy nastepnych wyborach pomozcie aby znow wrocil Jan L. bo przy obecnycm urzedzie stoi wszystko w miejscu...pozdrawiam.pss A zycie prywatne ludzi rzadzacych mnie nie interesuje i nic do rzeczy tu niema.licza sie tylko czyny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ciekawy czy ktoś kiedyś się zastanowił nad tym ile każdy burmistrz zdziałał a nie pochopnie oceniał M.Korniaka. Ludzie pomyślcie czasem co piszecie i czy też byście tyle ogarneli co normalny burmistrz bo są ważniejsze sprawy od progów lecz nie mówię ze to nie przydatna rzecz dla matek z małymi dziećmi. Jednym z najwiekszych sukcesów terazniejszego burmistrza jest zasilenie gminy w pięć nowych wozów bojowych dla osp lecz którego gł@piego blokowca obchodzi bezpieczeństwo gdyż podpalenia itp. zdarzenia w blokach to tylko jakiś procent wszystkich akcji. Ludzie nie jesteście pępkiem świata bo wy szczególnie potrzebujecie progów są również ludzie na wsi którzy są bardziej narażeni na stratę swojego dobytku po przez podpalenia i powodzie. Ludzie następnym razem pomyślcie co piszecie i to dokładnie przemyślcie wykorzystując maksymalnie swój mózg.Pozdro
      Ps. Oby te wasze progi powstały

      Usuń
    2. ......Ps... Budynki ukazane na tym blogu posiadaj wlasnych właścicieli. Osoby wypowiadają sie na temat burmistrza ze nic nie zrobił sa mało do informowanie bo dzięki Panu Korniakowi możemy zawdzięcza:
      1 Nowe obietkty takiej jak orlik, lodowisko, zewnetrzne siłownie, skatepark
      2 Większość gminy posiada kanalizację
      3 Zostały odremontowane niektóre odcinki dróg i powstaly ronda.
      4 Renowacja domu kultury
      5 Zasilenie jednostek strażackich w nowoczesny sprzęt i wozy bojowe
      6 Powstal jurapark

      Usuń
    3. Przepraszam,ze czemu zaraz tak ostro? Ja tu nikogo nie wyzywam,że nie ma mózgu i proszę o więcej kultury.

      To jest blog o dzieciach i opisuje tu sprawy dotyczące dzieci. Jakbym pisałam blog o osp to bym wtedy czepiała się wymienionych wozów bojowych.

      Usuń
    4. Ja sie tu odnosze w większości do pewnego komentarza :)

      Usuń
  8. Jako kandydat na funkcję Radnego Powiatu Opolskiego, deklaruję zajęcie się tą sprawą i wystosowanie odpowiednich pism do zarządców dróg (zwłaszcza, że jeden przypadek dot. drogi powiatowej). Obniżenie stopni krawężników nie powinno być zbyt kosztowne i przy dobrej woli obecnej władzy - dałoby się to zrealizować jeszcze w tym roku.

    Pozdrawiam!
    Kewin Adamczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No liczymy na to,że w końcu ktoś się tym zamie! Pozdrawiamy - Mamy z wózkami

      Usuń