poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Pępuszek okruszek.

Mam do was pytanie- czy czyścicie maluszkom pępki? Nie wtedy, kiedy pępowina jeszcze jest- chodzi mi jak pępowina już odleci. Czemu pytam?
  Co kilka dni jak kąpię dziewczyny to zwracam uwagę na pępuszki. Dzisiaj gdy rozbierałam Weronikę do kąpieli to kolejny raz zrobiłam oględziny pępuszka. Weroniki pępek jest taki 'dziwny'- dolną połowę pępka zasłania skóra z brzucha. Jak będzie starsza, to pewno jej to się zmieni,ale teraz delikatnie tą skórę palcem ruszyłam aby ujrzeć cały pępuszek. No i było tam takiego 'syfku'.I tu moje pytanie- taki mały pępek jak się czyści? I czy w ogóle się czyści?To takie delikatne wszytko jest.
Wiedziałam,że nie mogę tego tak zostawić,żeby nie zaczeło się ślimaczyć, więc wzięłam patyczek do uszu i delikatne to wszytko usunęłam. Pępuszek jest teraz czysty i zdrowy.
  A jak jest u was? Czyścicie pępuszki waszych maleństw?

5 komentarzy:

  1. Octenisept i patyczek higieniczny. Zaglądam ale nie po każdej kąpieli. Powiedzmy raz w miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czyszczę-tak jak Ty też całkiem niedawno zauważyłam,że mojemu synkowi zbiera się troszkę paproszków.I pomyślałam,że tego nie można zostawić- wyczyściłam również patyczkiem do uszu.Teraz sprawdzam to przy każdej kąpieli i jak na razie,myjąc tylko ręką,zachowujemy pępuszek w czystości 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiscie, że czyszczę :) patyczkiem i wodą lub octeniseptem..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie czyszczę, bo Mikołajek ma wklęsły pępek tylko wtedy, gdy siedzi. Kiedy stoi, to górna część trochę odstaje. To nie wygląda tak jak w przypadku przepukliny pępkowej, bo pępek nie jest "wypadający", tylko ma taką dziwnie ukształtowaną fałdkę. Jednak dzięki temu nic się tam nie gromadzi, więc nie "katuję" Malucha takim zabiegiem, bo sama nienawidzę wkładać czegokolwiek do pępka (z kolczykiem by mnie chyba szlag trafił xD). Ale jakbym widziała, że coś się tak zbiera, to bym czyściła.
    Pozdrawiam Koliberek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe kolczyk w pępku to tez nie dla mnie :) Moja ma fałdkę od dołu i ona niestety pomaga w gromadzeniu się farfocli.

      Usuń